Varför får jag upp ”Kreditprövningen godkändes inte”?

Varje gång jag beställer på webben kommer det upp ”Kreditprövningen godkändes inte”. Varför då?

Kommentarer

  • Hej,
    Om en kreditprövning inte godkänts kan det beror på flera orsaker, det vanligaste orsakerna är:
    • man har en obetald faktura
    • man har hamnat i en slumpvis kontroll.
    • att det ifyllda organisationsnumret och adressen som tillhör organisationsnumret inte stämmer överens.
    Vi behöver inte ha organisationsnumret i samband beställningar från kunder som tillhör stat, landsting eller kommun.

    Får man upp meddelande ”kreditprövningen godkändes inte” är man alltid välkommen att kontakta kundtjänst på 0511-26767.

    Hur fungerar en kreditprövning?
    En kreditprövning för privatpersoner och privata företag är bara giltig i 90 dagar. Efter godkänd kreditprövning har man som privatkund, företag m.fl. möjlighet att handla via 20 dagars faktura, upp till 5000:-.

    Man fyll i sina uppgifter och anger att man önskar faktura så görs kreditprövningen automatiskt via vår samarbetspartner Businesscheck. Tänk på att vi endast kan leverera varorna till folkbokföringsadressen när man väljer betalningsalternativ faktura. Fakturan skickas med i paketet.

    Obs! Kreditprövning kan inte göras i butik. Privatpersoner kan heller inte handla mot faktura i butik.
    Caroline Marknadschef