Vilken läderrem passar att linda runt handtag?

Jag tänkte piffa upp mina handtag till kökets skåpluckor genom att linda lädersnöre runt greppytan på det "bockade" handtaget. Vilken tjocklek på remmen är lämplig?
Mvh Charlotte

Kommentarer

  • Vill du ha en flat rem så finns den i natur, svart och brun och är ca 3 mm bred och ca 1 mm tjock. Detta skinnband kan också passa om det är lite "bredare" handtag som skall kläs in. Detta band är 80 cm långt, 20 mm brett och ca 1 mm tjockt.
    Madeleine Kreatör