Vilket läder ska jag använda för att göra söljor?

Hej. Jag behöver beställa läder till att göra söljor på ett scoutmöte nästa vecka (med andra ord, ganska bråttom).

Jag har dock svårt att på webben välja vilken sort. De vi har jobbat med tidgiare är c:a 2.5 mm tjockt, och det behvöer vara ganska kraftigt läder. Behvöer inte vara något "prima" eller liknande.

Vad rekommenderar ni?

Kommentarer

  • Beroende på hur stora de skall vara och i vilken färg ni vill ha, men läderspill är ett billigt alternativ. Om det är ett naturellt läder , i den tjockleken, så blir alternativet en  oxhud. Denna finns även i bitar på 30 x 25 cm.
    Madeleine Kreatör