Vad ska man använda för att föra över en bild på t.ex en porslinsmugg?

Kommentarer

  • Hej. Vi rekommenderar att man använder blanka transferark. Då kan man skriva ut egna bilder eller mönster på bläckstråleskrivare eller laserskrivare och föra över motivet. Du hittar även en film på Inspiration/filmer under Transferpapper. Lycka till!
    Caroline Marknadschef
  • Hej!

    Jag undrar hur slitstarkt ett motiv blir när en använder transferpapperet + decoupage lack på porslin. Och blir det "foodsafe"? Kan jag tex lägga ett motiv på mitten av en mattallrik eller ska en hålla sig till dekor på kanterna då?
  • Vi rekommenderar att du placerar motiven och lacket på utsida mugg och kanterna på tallrik, för säkerhets skull. Lägger du på lack över ett transfermotiv tål det handdisk. Detta lack lovar lite mer, skonsam maskindisk.
    Madeleine Kreatör