Går det att måla utomhus?

Hej,
Jag ska måla en illustration på en vägg på en scen på en dansbana. Jag har beställt er utomhusfärg men ser nu att ni rekommenderar att måla objektet inomhus först, låta torka och sedan ta ut det. Det går ju inte här eftersom det är en vägg utomhus. Fungerar det att måla med outdoor- färgerna direkt utomhus? Om det går behöver jag ha ev någon skyddslack eller liknande över för att skydda målningen?
Tack på förhand
Vänliga hälsningar
Kerstin Streitlien

Kommentarer

  • Hej
    Det går fint att måla direkt utomhus, se bara till att det är torrt och relativt varmt ute men inte i direkt solljus.
    Lycka till.
    Marianne
    Marianne Kommunikatör