Var ifrån kommer koppar- och mässingstråd?

Vet ni var er koppar- och mässingstråd är framställd, och hur stor andel av den som är återvunnen metall?

Kommentarer

  • Hej,
    Mässingtråden kommer från England och koppartråden från Tyskland.

    Dessvärre har inte vi eller leverantören uppgifter om hur stor del som är återvunnen metall. Det enda vi kan säga är att metall i regel alltid återvinns och mycket sällan slängs bort så man kan definitivt utgå ifrån att en andel av materialet är återvunnet men som sagt är det svårt att veta hur stor andel.
    Caroline Marknadschef