Har ni tygmaterial som kardborreband fäster på?

Jag ska klistra tyg / filt, på en vägg, där skall sedan diverse foton o liknade, som har försetts med kardborreband tryckas fast. Vilket tyg passar bäst för ändamålet?  Jag behöver minst 70 bredd och kanske 15 - 20 löpmeter. Enfärgat eller enkelt mönster.
Jag har hört att hobbyfilt skulle kunna funka men jag har inte haft möjlighet att prova det.
Johnny Ahl

Kommentarer

  • Hej, Johnny
    Tyvärr har vi inte något sådant material. Vad jag kan läsa mig till till så är det ett flanelltyg du skall använda dig, men om det finns något sådant flanelltyg som är speciellt vet jag ej. Vår hobbyfilt fungerar säkert, men jag tror att denna blir uppruggad ganska omgående av kardborre.
    Hoppas att mitt svar har varit till hjälp.
    Madeleine Kreatör