Vilket tyg ska jag ha till en t-shirt?

Hej,

Mina elever ska få sy en t-shirt. Vilket av era tyger skulle ni rekommendera till det projektet.Tyget ska gärna vara mjukt och lite stretchigt, tyget ska även vara vitt.

Tacksam för svar!

Vänligen, Ellen Ahtonen

Kommentarer

  • Detta jerseytyg skulle helt klart passa.
    Madeleine Kreatör
  • Tack så mk för ditt svar, går det bra att trycka med textilfärg på?
  • Ja, det fungerar, men man får ett bättre resultat på ett tyg utan stretch.
    Madeleine Kreatör
  • Skulle du rekommendera ett annat av era tyger till en skön t-shirt som man kan göra fina tryck på?
  • Nej, detta är det enda tyg som vi har som passar till t-shirt. Det måste ju vara lite stretch i en sådan.
    Madeleine Kreatör