Vilka läderremmar skall jag använda?

Hej,

Till min stereo har jag relativt grova högtalarkablar, 5.5cm omkrets, samt 3 meter långa.

Jag är inte helt nöjd med det skräniga röd-svarta-syntet-utseendet, utan tänkte att man kanske skulle kunna linda in dom med någon form av mörkbrunt läder. Ungefär som man lindar in greppet på ett tennisracket.

Kablarna i sig är redan ganska styva som dom är, så jag är inte orolig för böjligheten, men däremot behöver jag något som är relativt tunt för att inte bygga tjockleken för mycket.

Har ni någon produkt som ni tror skulle kunna fungera till detta?

Mvh,
Anton Olofsson

Kommentarer

  • Jag skulle vilja tipsa dig om dessa skinnband. De är mycket mjuka och ca 1/2 mm tjocka. Finns i 3 olika kulörer.

    Madeleine Kreatör
  • Det ser absolut ut som ett bra alternativ! Går det att få i längre längder?  Jag behöver 2x 10meter.

    Mvh,
    Anton

  • Tyvärr inte. Men du skulle kunna köpa ett renskinn och skära till banden själv. Det kanske inte blir så mycket längre band, men det blir nog ett billigare alternativ.
    Madeleine Kreatör