Har ni någon tunn men hård plast?

Hej!

Jag googlar runt och försöker hitta bra plast som passar mina ändamål.

Den behöver vara tunn, väldigt tunn. Helst 0,5 mm eller tunnare om det finns. Den ska vara hyfsat hård och stabil, men ändå så mjuk att det går att klippa i den utan att den krakelerar.

Kulören är mindre viktig, men den ska inte vara transparent. Jag antar jag söker efter något som har liknade egenskaper som sådana plastkort man fyller plånboken med. Fast tunnare. Jag ska stansa ut massa små bitar, ca 3X3 cm. Jag behöver ungefär en kvadratmeter, totalt.

Har ni det jag jag söker? Har ni annars någon idé om vart jag kan söka?

// Marion

Marion

Kommentarer

  • Hej, Marion
    Det som jag kom att tänka på är två produkter som har helt andra specifika användningsområden;
    Krympplast är "styv" och cirka 0,5-1 mm tjock. Krymper först när den utsätts för värme.
    Worbla, ett termoplastiskt material som med värme kan formas till vad du vill. Denna är dock lite tjockare, cirka 1 mm.
    Hoppas att denna information har hjälp dig och att du hittar det du söker.
    Madeleine Kreatör