Kan jag använda träringar som bitring?

Hej! Jag har tänkt att använda era träringar som bitringar till småbarn. Vill bara veta ifall träet är behandlat med något eller om det är olämpligt att använda som bitring?

Tack på förhand, Maria

Maria

Kommentarer

  • Hej, Träringarna har ingen ytbehandling men de är inte testade och inte avsedda att användas till barn. Enligt leksaksdirektivet finns många regler att förhålla sig till när man vänder sig till barn och vi garanterar inte att denna produkt uppfyller alla dessa villkor.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör