Transferark på glas, vilken pensel skall jag använda?

Hej
Vad rekommenderar ni att man penslar med på glas och porslin när man använt transferark?
Jessica Pettersson

Kommentarer

  • Hej, Jessica
    När du fäster ett transfermotiv på en slät yta, behöver du inte använda pensel. Här visar vi hur du sätter fast ett transfermotiv på ett ljus, men samma princip gäller för glas också. Har du några mer frågor utifrån detta, så hör av dig igen.
    Madeleine Kreatör
  • Hej!
    såg i en av videorna att kvinnan i videon hade på något. En liten burk med med något i för att skydda/fästa bättre.
    Jessica Pettersson
  • Du har helt rätt, Jessica. I filmen läggs det på ett skyddande lack. Detta läggs på för att objektet skall kunna diskas utan att motivet lossar. Använd en flat syntetpensel i valfri storlek, när du lägger på lacken.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör
  • Heter den skyddande lacken något? Fina det olika? Tänkte om man har ett till glas, ett annat till porslin osv. Vad för lack ska man använda?
    Jessica Pettersson
  • Om du klickar på länken "skyddande lack", så kommer du till produkten. Du använder samma till glas och porslin.
    Madeleine Kreatör