Har ni något livsmedelgodkänt Trälim?

Hej!
Jag är sugen på att slöjda en större skärbräda och inser att jag då måste limma..
Jag blir inte riktigt klok på vad som gäller här. Kan jag använda vanligt trälim eller är det giftigt?
Vänliga hälsningar,
Arvid

Kommentarer

  • Det svåra är att hitta ett lim som är livsmedelsgodkänt och samtidigt vattentåligt efter härdning. Tyvärr har inte vi något sådant lim. Vill informera dig om att Casco trälim inte avger några farliga ämnen när det är helt genomhärdat.
    Madeleine Kreatör