Hur tillverkar man ringar till smycken?

Hej jag skulle vilja böja med smyckes smide och såg att ni har bra utbud av metalltråd av olika sorter men jag undrar fall ni har metallstansar som man kan linda tråden runt för att kunna tillverka ringar av tråden.

Kommentarer

  • För att göra egna ringar/bindöglor kan du använda vilken metall rundstång som helst. Du kan till och med använda en vanlig stickor. Vira tråden runt "dornet", du kan sätta fast dornet i en skruvdragare och köra på låg fart samtidigt som du sträcker och tråden. När du fyllt dornet med tråd, sågar du upp ringarna med en ​guldsmedssåg​​​
    Madeleine Kreatör