Vilken färg skall jag använda till terrakotta-krukor som skall stå ute?

Hej! Jag vill måla terrakotta krukor som ska stå utomhus. Alltså inte med glaserad yta. Vilken färg ska jag använda mig utav?
Johanna

Kommentarer

  • MossfärgVi har flera olika typer av färg som du kan använda på terracottakrukor;
    Outdoor decoration härliga klara nyanser med god täckförmåga.
    Outdoor Vintage härliga vintagekulörer och matt yta.
    Betongfärg som ger en fin grå yta.
    Mossfärg för snygga effekter.
    Rostfärg extra fin ihop med mossfärgen.
    Alla dessa kan du använda på terrakotta, du behöver inte för- eller efterarbeta. Ta in krukorna vintertid, då de kan spricka av frosten.

    Madeleine Kreatör