Hur får jag tenn att flyta ut runt ståltråden?

Hej!
Jag gjuter fiskedrag av tenn. Dragen har en genomgående rostfri ståltråd och är endast några millimeter tjocka på de smalaste ställena. Det är svårt att få tennet att flyta ut ordentligt runt ståltråden på sina ställen. Kan jag använda någon form av flussmedel? Antingen något som jag penslar på ståltråden i förväg, eller något jag häller i smältan? Vad för typ av flussmedel ska jag i så fall använda?
Tacksam för svar! Mvh Gustav

Kommentarer

  • Hej,
    Tyvärr har vi inget bra svar att ge dig då detta inte är något vi testat på. Flussmedel använder man oftast när man löder så det tror vi dessvärre inte hjälper. Kanske att du kan bocka tråden så den "biter" sig fast. Lycka till!
    Caroline Marknadschef