Vad är det för skillnad på tenn & gjutmetall?

Hej ja undrar va e de för skillnad på era stavar i tenn ja såg ni hade 80 gram för både 79.90 o 149 kronor kan man smälta båda två till figurer för isåfall e ju valet enkelt man tar ju de billigaste o de e dessutom ännu billigare om man beställer minst tio stavar

Kommentarer

  • Hej,

    Man kan gjuta med båda men skillnaden är att innehållet. Tenn 2881- har en legering på tenn 99%, antimon 1%. Gjutmetall 2875- däremot har en legering av tenn och zink. Båda har en smälttemperatur på cirka 230°C.

    Lycka till!

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef