Tål Resin vatten?

Jag har gjutit en bänkskiva i betong och fått lite håligheter i utskiktet. Tänkte att man skulle kunna fylla ut dom resin. Nu har jag läst att resin inte tål vatten så bra, stämmer det?

Kommentarer

  • Hej
    Jag vågar tyvärr inte svara dig på detta för jag kan för lite om Resin. Tyvärr är både inköp och kreatörerna på semester. Jag ber om att få återkomma med ett svar till dig när de är tillbaka om ca 3 veckor.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Jag har samma fråga om Resin o vatten. Kan man fylla ut med det och klarlacka det efteråt
    Gösta

  • Ursäkta detta sena svar i semestertider. Vad jag vet så ska resin tåla vatten. Vad som händer med resinet om det ställs i vatten under en längre tid, vet jag dock inte, men lite vattenstänk som kan bli på en bänkyta ska den tåla.
    Madeleine Kreatör