Kan jag ta bort akryllack från målning?

Hej! Jag strök på det här lacket på en målning jag gjort (med akrylfärger ovanpå sand limmat på en träskiva med trälim)
https://www.slojd-detaljer.se/produkter/teckna-mala/ytbehandling/acryl-lack-1143

Jag tror jag råkade få på ett för tjockt lager för det blev en del vita fläckar. Kan jag få bort lacket på något vis? Jag testade med vanligt vatten först, men det hände inget.
Oscar

Kommentarer

  • Hej, Oscar
    Tyvärr går det inte att få bort lacket när det härdat, utan att det påverkar akrylfärgen som ligger under. Det enda sättet att få bort härdat lack är att skrapa eller slipa bort den och jag antar att det inte fungerar?
    Madeleine Kreatör
  • Jag förstår, jag får testa att skrapa lite försiktigt på de värsta delarna, och i värsta fall, måla igen. Tack för svar!
    Oscar
  • Det kan nog vara en bra idé! Lycka till!
    Madeleine Kreatör