Kan jag sy läder i symaskin?

Hej! Kan man använda en symaskin för att sy läder? Isåfall, vad behöver man? Ni säljer nålar har jag sett, men vad mer behövs? Använder man vaxad lintråd? Vore fint om ni hade någon guide eller instruktioner!

// Rasmus
Rasmus

Kommentarer

  • Du kan sy i tunnare, mjuka skinn/läder. Skulle säga att max tjocklek är cirka 0,7 mm. Du kan använda extra stark sytråd för en starkare söm. Du kommer inte kunna nåla ihop dina delar, så som du gör när dy syr i tyg, dessa klämmor är mycket praktiska för att hålla ihop två delar tunt läder.
    Madeleine Kreatör