Vad behöver jag för att sy i lädersäten?

Jag undrar vad jag behöver för nål och tråd för att laga en söm som spruckit i mina lädersäten i bilen? Hittar många olika varianter men funderar t.ex. på storlek på nål. Ge gärna förslag på vilken nål! Tack!

Hittade tråd "Vaxad lintråd", är det rätt tänkt?

Kommentarer

  • Jag tror att den vaxade lintråden blir bra. Eftersom du skall sy i något som sitter fast, så tror jag du behlver en böjd skärnål. Detta för att nålen skall löpa rakt uppåt när den gått igenom lädret. Den finns bara i en storlek som passar bra till den vaxade lintråden.
    Madeleine Kreatör