Varifrån kommer bomullen till makramégarnet?

Jag undrar var ert svensktillverkade makramégarn är tillverkat och var bomullen kommer ifrån? Också, har ni något ekologiskt alternativ?

Kommentarer

  • Hej,
    Bomullen till makramégarnet tvinnas och slås till rep/garn i Sverige. Själva bomullen kommer från olika länder beroende på vilken skörd som håller den kvalitén som krävs. Det kan vara Egypten, Indien eller annat land som odlar bomull. I nuläget finns tyvärr inget ekologisk alternativ, men vår leverantör jobbar på att ta fram ett.
    Caroline Marknadschef