Hur mycket möbelskinn behöver jag?

Hej, jag är intresserad att köpa möbelskinn, men kan inte räkna ut hur mycket jag behöver till mina stolar med hjälp av era mått på kvf. Jag behöver 70 cm x 70 cm totalt per stor och totalt är det 6 stolar. hur många hudar måste jag beställa?
Tacksam för svar Hälsningar Maarit
Maarit Hessling

Kommentarer

  • Hej
    En kvadratfot = ca 30,5x30,5 cm, 1 m2 = 10,75 kvft.
    Möbelskinnen är ganska stora, du skriver inte vilket skinn du har tänkt dig.Till varje stol går det åt ca 2,5 kvft x 6 stolar är 15 kvft. Men eftersom möbelskinnen inte är jämna i kanterna behöver du ta till en hel del extra för att det skall räcka.
    Vårt minsta möbelskinn är ca 20 kvft så det bör räcka med ett skinn.
    När du beställer, skriv ett meddelande till kundtjänst att du vill ha hjälp med att räkna ut så att lädret räcker till det du skall göra så hjälper lagret till med att kontrollera det. När du sedan får hem möbelskinnet, kontrollera själv mot dina mått innan du börja klippa i lädret, du har alltid returrätt så länge du inte klippt i det.
    Lycka till.

    Marianne Kommunikatör