Vilken stentrumlare skall jag köpa?

Hej,
Jag funderar på att köpa en stentrumlare.
När jag letar lite på nätet ser jag att Lortone QT-6 rekomenderas.
Jag vill helst köpa från något svenskt företag och ser att ni har samma märke men två andra varianter. Kan ni vänligen berätta vad som är skillnaden på varianterna. På era varianter ser jag en skillnad på antal kg man kan lägga i per gång, är det endast det eller något annat också?

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning
Anne-Lie Erberth

Kommentarer

  • Hej, Anne-Lie
    Skillnaden mellan våra stentrumlare är att modell 3A har en gummitrumma på 0,8 liter och modell 33B har två gummitrummor på samma storlek. Du kan alltså köra dubbelt så mycket material i den med två, eller köra två olika material, samtidigt, i den "dubbla" modellen 33B. Den modellen som du hittat på nätet, är som jag ser det en större variant, som tar lika mycket som vår modell 33B tar i båda trummorna.
    Madeleine Kreatör
  • Hej Madeleine,
    Tack för ditt svar jag kommer att beställa en modell 33B från er.
    Anne-Lie Erberth
  • Glad att vi kunde vara dig behjälplig!
    Madeleine Kreatör