Vilken färg skall jag använda till stenmålning?

Hej Jag vill måla en sten som ska ligga ute året runt. Vad för färger kan jag använda? Behöver jag någon lack?
Mvh Caroline

Kommentarer

  • Du kan använda vilken färg du vill, men jag skulle rekommendera en akrylfärg. Du kan också använda pennor av denna typ. Lacka med stenlack och du får en blank, skyddande yta. Låt lacket härda 24 timmar innan du ställer ut ditt alster.
    Madeleine Kreatör
  • Finns det någon färg som kan användas på stenar utomhus utan att lackas?
    Jag förstår att det alltid är bättre att lacka, men om man vill ha något som håller i några år kanske det inte behövs?
    Sven
  • Hej, Sven
    Om du tittar här, så ser du vilka färger vi har för utomhusbruk. Du kan också använda betongfärg, rostfärg och mossfärg. Dessa färger är väderbeständiga enligt leverantören, men hur många regnoväder de tål är ju svårt att säga. Lycka till!
    Madeleine Kreatör