Hur använder jag ert stärkmedel?

Jag har köpt ert stärkmedel för tyg och har ett par frågor.
Hur blandar jag ihop detta medel (proportioner, tillvägagångssätt mm)? Kan inte finna någon beskrivning på vare sig burken med stärkmedlet eller i ert forum.
Kan det färdigblandade medlet hällas på en sprayflaska och förvaras däri? Hur länge i så fall?

Eva

Kommentarer

  • Hej, Eva
    Detta stärkmedel skall inte blandas med vatten eller något annat. Du häller upp medlet i en plastlåda, lagom stort för ditt objekt, kanske en glasslåda, doppar ner ditt objekt och kramar ur. Gör om denna process en gång till. Sedan kan du forma ditt objekt så som du vill ha det och låter det torka. Häll tillbaka stärkmedlet i originalförpackningen och stäng den ordentligt. Den är inte lämplig att ha i en sprayflaska, medlet kommer att fastna i kanalen.
    Här  ser du en inspiration där vi har använt produkten.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör