Vilken storlek har bokstavsstansarna?

Jag vill prägla två par träskor (moheda skinn) som present till ett bröllopspar. I större modellen bokstavsstansar finns valen  ”2mm”, ”3mm”, ”... osv. Beskriver det olika djup på stansningen? Eller tjocklek på fonten?

Kommentarer

  • Hej
    Stora bokstavsstansar innebär att det är versaler till skillnad från de små som är gemener. Storlek 2 mm, 3 mm ...osv är storleken på bokstaven när man slår på den "lagom" hårt. Slår du för hårt kan bokstaven bli lite större. Djupet på alla storlekar är ca 2 mm.
    Mvh
    MARIANNE
    Marianne Kommunikatör