Är den gula självlysande färgen gul i både dagsljus och mörker?

Hej,
Jag är intresserad av Självlysande färg gul (nr. 7181-1001). Enligt burken på bilden står det att färgen är gul i både dagsljus och mörker, men exempelbilden ger ett definitivt grönt sken. Vilket stämmer?

Kommentarer

  • Hej,
    Färgen är i dagsljus gul men som självlysande har den ett gulgrönt sken som drar åt limehållet. Tyvärr är det ibland svårt att via en bild återge hur den självlysande färgen ser ut.

    Nyanserna kan skilja något beroende på hur mycket färgen laddats. På bilden visar färgen som den ser ut i dagsljus i övre vänstra halvan och hur den blir i mörker visas på nedre undre halvan.

    Caroline Marknadschef