Kan man spraylack på läder?

Hej jag har en (dekorativ) yta i svart läder som jag skulle vilja ha vit (eller möjligen silver om vit inte täcker). Kan jag spraymåla den och i såfall med vad?

Kommentarer

  • Vi har tyvärr ingen sprayfärg som är lämplig för läder, men vi har en täckfärg för läder, som ger lädret en mjuk och täckande färglager. Denna färg finns även i metalliska kulörer. Dessa färger läggs på med pensel.
    Madeleine Kreatör
  • Tack, då provar jag dem.

    Jag har även en del som är en mjukare plast/hårdare gummi skulle täckfärgen för läder passa även den ytan eller har ni någon bättre idé?
  • Jag tror att det skulle passa bra även på gummi.
    Madeleine Kreatör