Vilken spraylack/klarlack ska jag använda för trämöbler?

Hej!

Jag ska slipa några gamla pinnstolar i trä och klarlacka. Undrar om ni har någon spraylack som ni kan rekommendera? Ska tåla att vara i ett kök med småbarn som spiller o kladdar.

Kommentarer

  • Hej,

    Vi rekommenderar att du använder spraylack 6577- från Liquitex. Finns i satin, matt och blankt.

    Vill du även måla har du sprayfärg6539- från samma serie som fungerar perfekt för att spraymåla möbler.

    Lycka till!

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Hej! Tack för snabbt svar. Hur mycket går åt till 4 stolar tror du? Är det bara den sista varianten du tipsar som inte har någon färg? Stolarna är utan färg och ska egentligen bara få en tålig yta som också är lätt att rengöra. D.v.s tåla vatten. Rekommenderas blank eller matt? Hur blank är isf den blanka?
  • Hur mycket du behöver beror helt på hur stolarna ser ut men jag kan tänka mig att det bör räcka med två flaskor. Vill du enbart lacka är det spraylack 6577- du ska använda.

    Både blank och matt fungerar som vattenavvisande så det är en smaksak. De flesta möbler som är lackade är blanka.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef