Hur för jag enklast över ett motiv på olika material?

Hej!

Kan man ha SnapPap i vanlig fotoskrivare och skriva t.ex en logga på och med nån liten text? Håller det i så fall i tvätt?

Mvh Monica

Kommentarer

  • Vi har inte försökt skriva ut på SnapPap. Den är 0,5 mm tjock, så om man har en skrivare som kan valsa igenom så tjocka material, så borde det fungera. Är väldigt tveksam dock om det håller för tvätt, i alla fall inte en bläckstråleutskrift, som inte tål fukt över huvud taget. Jag rekommenderar dig att försöka att få dit en text och logga genom att överföra den med ​kalkerpapper​​​ och ​Pigma Micron Fineliner​​​ - pennor, som är permanenta.
    Madeleine Kreatör
  • Hej Madeleine!
    Låter spännande. Vill du förklara mera hur jag kan göra?
    Jag håller på att få i ordning en logga, och vill kunna föra loggan över med text (olik text tillsammans med samma logga för varje gång jag skall trycka dit d)
    Hur gör jag d smidigast utan att ha något handskrivet? Vad finns d för andra alternativ? Vill gärna ha nåt lädermaterial evt silke/siden.
    Jag kommer sy fast dessa på symaskin på min färdiga produkt.
  • Du lägger kalkerpappret över ditt motiv och ritar i alla konturer med en blyertspenna. Efter det lägger du på mjuk blyerts på kalkerpapperets baksida. Lägg sedan kalkerpappret på materialet du skall överföra motivet till, fyll återigen i konturerna och nu skall du se blyertskonturer på ditt material. Fyll sedan i med svart permanent konturpenna. Detta kan vara lite svårt om man skall ha ett mycket detaljerat motiv, men funkar bra med större, "grövre" motiv.
    Ett annat sätt att föra över ett motiv utan att behöva "handrita" är att använda sig av ​Foto transfer medium​​​. Läs instruktioner där, men tänk på att det är bara för utskrift från en laserskrivare och att det endast tål handtvätt.
    Madeleine Kreatör