Skyddar ljushållare 8001 mot brand i underliggande trä?

Jag undrar om ljushållare 8001 skyddar mot brand i underliggande trä som den är fastskruvad i om jag glömmer ljuset brinnande och det brinner ner helt och hållet?

https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/skapa-dekorera/ljushallare-manschetter/ljushallare-8001

Kommentarer

  • Hej,
    Ja visst skyddar ljushållare mot brand jämfört med om du hade satt ljuset direkt i trä. Men lämna aldrig levande ljus obevakade, någon garanti mot att det inte skulle börja brinna om du glömmer att släcka, finns inte.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör