Skillnad på crystal resin och glazing resin?

Hej
Jag tänkte använda resin till att ytbehandla stenar, trumlade och icke trumlade samt ev gjuta in blad, blommor, bär mm och undrar över vilken resin jag skall använda till vad?
Jag gissar att det är glazing resin till ytbehandlning och crystal till gjuta men är det verkligen så enkelt?

Kommentarer

  • Hej,
    Vi rekommenderar att du använder Crystal Resin alternativt Gjutplast för inbjudningar av stenar, blad, blommor, bär m.m. Viktigt är dock att det du ska ingjuta är helt torrt och inte fuktigt. Fukten gör att det ruttnar och kan missfärga själva ingjutningen.

    För att svara på din fråga så är Glazing resin mer som ett topp lager och blir som ett hårdare lack, t.ex om man skulle vilja lacka över en tavla eller dyl. Så ja! Det är ungefär så enkelt 😀

    Lycka till! /Caroline
    Caroline Marknadschef