Hur länge lyser självlysande färg?

Hej!
Jag undrar hur länge färgen lyser i mörker om den laddas i solen på sommaren under ca 10 timmar. Försvinner det fort eller lyser det en längre stund?
Artikelnummer: 7187-1005

Kommentarer

  • Hej
    Det är lite svårt att svara exakt på hur länge färgen 7187-1005 lyser efter laddning men den lyser i flera timmar. Solens ljus är visserligen jättebra på att ladda färgen, däremot blir det ju mörkt långsamt och när det väl är mörkt så var det längesen solen laddade färgen. Då är det är lite svårare att få den effekt man vill ha. Det syns men inte så starkt som man vill. Bäst fungerar färgen när den laddas med ljus och sen blir det mörkt snabbt, som i ett rum med en lampa eller utomhusbelysning som släcks. Måla gärna flera lager för optimal effekt.

    Färgen absorberar energi från ljus. När det är mörkt frigörs denna energi som ljus i rummet. Du kan upprepa detta miljontals gånger, färgen kommer bara förlora 5% av ljusstyrkan på 10 år.

    Mvh Marianne

    Marianne Kommunikatör