Vad behöver jag för att arbeta med Silverlera?

Hej!
Jag är intresserad av att börja jobba med silverlera, jag har inte gjort det tidigare så har lite frågor och funderingar.
Jag tänkte börja med att beställa Startset ringtillverkning då jag tycker den verkar innehålla allt jag behöver men frågan är om jag även behöver köpa till en Butangasbrännare Micro-Torchn, eller vad ska jag använda för att bränna leran? Den levereras också tom (Butangasbrännare Micro-Torch) så frågan är vad jag ska fylla den med?
Jag har tidigare jobbat med både cernitlera och keramik och undrar om silverleran fungerar/känns ungefär likadant?

Med vänliga hälsningar
Angelica Nilsson

Kommentarer

  • Du behöver en butangasbrännare och du fyller den med butangas. Jag skulle vilja likna silverleran med våra lufttorkande leror, konsistensen i dessa är väldigt snarlika.
    Madeleine Kreatör