Vilken är lägst temperatur för Silikongummi?

Hej! Jag undrar vilken den lägsta temperaturen ert silikongummi klarar, står i beskrivningen ”max 200C” men inte hur många minusgrader…tacksam för snabbt svar!
Moa
Moa Alin

Kommentarer

  • Hej,
    Vi undersöker gärna detta åt dig. Vilken av våra silikongummiprodukter är du funderar över? Återkom gärna med ett art.nr. /Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Hej igen,
    Vi har fått svar från två av våra leverantörer. Silikongummi art.nr 8761- tål ner till drygt -30 grader i härdat tillstånd. Den går dock inte att härda i -30 grader, det får göras i rumstemperatur. Silikongummi, art.nr 7190- tål ner till -50 grader efter härdning.
    Caroline Marknadschef
  • Tack snälla! Förlåt at jag inte svarat, det var 7190 som jag var mest intresserad av!
    Moa Alin
  • Perfekt! Men då hoppas jag du ska ha fått svar och är det något mer vi kan hjälpa till med är det bara skriva igen 😀
    Caroline Marknadschef