Kan jag gjuta pärlor i en form av silikongummi?

Hejsan,

Jag vill gjuta en silikonform som jag kan använda för att göra pärlor av polymerlera i. Jag behöver en form som tål en temperatur på 130 garder i 30 minuter.

Kan jag använda eran silikongummi ( Art nr: 7190-0000) för att skapa denna formen med, och sedan trycka i polymerlera i hålen och sedan härda i ugnen?

Kommer allt jag behöver med när jag beställer denna artikel?

Med vänlig hälsning Maria

Kommentarer

  • Detta silikongummit  tål temperaturer upp till 200 grader, så det måste du kunna använda. Du behöver en katalysator  också. Det är denna som gör att silikongummit härdar. Katalysatorn finns även i en snabb-variant som har en kortare härdningstid.
    Madeleine Kreatör