Kan man ingå ett samarbete som UF-företag?

Hej!

Mitt namn är Johanna Andersson och är VD för UF-företaget Light & Design UF. Vi är 5 elever från Hässleholms Tekniska Skola som går sista året på ekonomiprogrammet.

Vår affärsidé är att tillverka ljusstakar gjort på spillvirke, dvs, spillträ, spillfärg och i möjligaste mån spillmetall i så stor utsträckning som möjligt. Jag bifogar en bild på hur vi har tänkt att vår modell på ljusstake ska se ut. Som komplement till ljusstaken ska vi stöpa egna ljus av ljusstumpar som annars skulle slängts. För oss är det viktigt att tänka hållbart och återanvända så mycket material som möjligt som annars skulle slängts. Dock finns det vissa komponenter som vi inte kan få fram på ett hållbart sätt genom att använda restprodukter. Detta är ljushylsor, vekar och ett smältkärl till ljustillverkningen.

Vi undrar därför om ert företag skulle vara intresserade av ett samarbete? Ett samarbete där vi står för marknadsföring av ert bolag via våra sociala medier, Instagram, Facebook, Tiktok och hemsida. Av er får vi dessa produkter till ett rabatterat pris eller annan överenskommelse. Detta för att ni ska hjälpa ett UF-företag samt att ni är delaktiga i ett hållbart arbete för miljön.

Johanna Andersson

Kommentarer

  • Hej Johanna,
    Tack för din förfrågan, jag tycker verkligen ni valt en vacker produkt som också ligger i tiden med sitt åtebrukartänk.
    Vi brukar lägga upp ett kundnummer till UF företagen med en överenskommelse om rabatter på våra produkter som gäller under UF året. Rabatterna är lite olika beroende på vilka produkter ni är intresserade av att köpa.
    Kontakta Kristin med mail till kristin.andersson@slojd-detaljer.se eller på telefon 0511-26771 så hjälper hon er.
    Marianne Kommunikatör