Vilket mått har rottingväven?

Vad är måtten på dessa ?  Är det om man tar 75cm, är det höjden?
Sen är 5 dm alltså 50 cm bredd?
Förlåt om det är en konstig fråga.

Mvh Dennis Bryntse

Ha en fin dag. 😃

Kommentarer

  • Hej
    Det finns inga konstiga frågor :-) ibland kan de vara svårt att göra texten tillräckligt tydlig.
    Rottingväven finns i två bredder 60 cm och 75 cm. Båda säljs för ett pris per dm, minsta antal dm du kan köpa är dock 5 dm. Köper du 150 dm eller mer, säljs den till ett något lägre pris som även det är per dm.
    Om du köper 5 dm av rottingväven som är 60 bred kostar den alltså
    5 x 34,90=174,50
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör