Måste man fukta rottingväven innan fastsättning?

Kan man sätta fast rottingväven utan att blöta ner den innan, ska sätta på 2 luckor till ett skåp
Gunilla Olsson

Kommentarer

  • Hej, Gunilla
    Det kan vara bra att fukta rottingväven innan du sätter fast den, eftersom den sväller lite när den fuktas och sedan drar ihop sig när den torkar. Men om du har en bit väv som är ordentligt slät så borde det gå bra ändå. Som jag förstår det så skall du inte spänna den i en ram, då måste du kunna hoppa över detta steg.
    Madeleine Kreatör