Kan man måla på rottingväv?

Hej
Jag har en stol med rotting sits (tonstol)stolen är röd med rottingväv på sitsen. Jag vill ha stolen mattsvart ochfunderar på om jag kan måla rottingsitsen? Funkar det att täcka med sprayfärg?
Med vänlig hälsning,Ulrika

Kommentarer

  • Ja, vi har testat att spraymåla rotting och det fungerar fint. Dock kanske en sits behöver skyddande lager av spraylack för att förlänga livslängden på färgen.
    Madeleine Kreatör