Hur använder man rostfri tråd vid ljusstöpning?

Hej !

Vi har tänkt starta kurser för ljusstöpning. Behöver ha rostfri tråd för att göra mallar/ formar av. Materialet behöver vara ej alltför svårbearbetat men ända stadigt, ca 1,5 mm tjockt, och med lite tyngd. Har ni andra kunder som gör liknande ? Vad använder de sig av i så fall?

Kommentarer

  • Har lite svårt att förstå hur du skall använda metalltråd till ljusstöpning, det är ingenting vi har någon erfarenhet av. Men vi har dock  rostfri tråd i den tjocklek du efterfrågar.
    Madeleine Kreatör