Hur många meter tråd är det på rullen?

Hej! Jag behöver göra ovaler som stomme i rostfri ståltråd, ca 30cm i diameter. Ni har 2mm. Artikelnr. 2768-2019. Kan Jag använda den och hur många meter är det på en rulle=kg?

Kommentarer

  • Givetvis kan du använda den rostfria tråden som är 2 mm tjock. Om man tittar på en vikttabell för metalltråd så ser man att 1 kg tråd i 2 mm tjocklek är ungefär 40 meter lång.
    Madeleine Kreatör
  • Okej hur mycket kostar ber meter
    Hassa
  • Caroline Marknadschef
  • Jag har också en fråga angående: Art.nr 2768-2019
    Hur mjuk är den tråden? Jag ska göra kejsarlänkar och vill ha stabila ringar som jag tänkte göra själv.
    Om jag ska löda ihop ringarna, vad rekommenderar ni att man använder?

    Tack på förhand
    Fredrik
  • Hej, Fredrik
    Denna tråd ger mycket stabila ringar. Om du skall löda dessa skarvar behöver du ett mässinglod, som ger mycket stabila lödningar i stål, gjutjärn och gjutjärnslegering. Det kan vara lite svårt med vidhäftningen vid lödning i rostfritt, men detta flussmedel skall fungera på stål.
    Madeleine Kreatör