Kan jag göra en ring av trä?

Hej! Jag vill testa att göra en ring i trä och undrar ifall ni har något virke som skulle passa till detta?
Andreas

Kommentarer

  • Hej, Andreas
    Vilken spännande idé!
    Jag har lite svårt att råda dig vilket träslag du skall använda, men det måste fungera med något av alla våra skaftämnen. Det handlar väl bara om vad du vill ha för utseende på din ring. Lycka till!
    Madeleine Kreatör
  • Hej igen! Jag köpte skaftämne Raffir och det gick fint att tillverka en ring av det! Nästa fråga är vad jag skulle kunna använda för att få lite mer lyster på trät? Ska man använda polervax eller funkar det också med någon typ av olja?

    Mvh,
    Andreas
  • Hej, Andreas
    Va roligt att du blev nöjd med detta projekt. Jag skulle vilja rekommendera detta polerset, till Rafiir materialet, då man kan säga att det är en hårdplast.
    Madeleine Kreatör