Hur gör jag en reklamation?

Hur gör jag en reklamation hos er?

Kommentarer

  • För att göra en reklamation fyller man i retursedeln som finns i paketet och skickar tillbaka paketet tillsammans med sedel till oss. Har man förlorat retursedeln kan man kontakta oss via kundtjänst på 0511-26767 eller order@slojd-detaljer.se för att få en ny.

    Man har alltid 30 dagars ångerrätt från det att man mottagit paketet. Det betyder att man inom tidsramen kan välja att byta varan till en annan vara eller få pengarna tillbaka. Man kan alltid byta varor man köpt via webben i någon av våra butiker och tvärtom. Se även fullständiga köpvillkor.
    • Vid byte till annan vara debiteras ny fraktavgift.
    • Har vi råkat levererat fel antal eller en felaktig vara är vi angelägna om att man meddelar oss snarast möjligt, så att vi kan rätta till felet. Ny vara skickas kostnadsfritt och returfrakten återbetalas. Återsänd varan till oss som "Postorder kundretur" eller efter överenskommelse med oss via biltransport. Varorna får ej skickas som postförskott eller efterkrav.
    Ibland kan det räcka att vi skickar en reservdel så vi ser gärna att man kontaktar oss innan man returnerar en vara. Om ett ärende hänskjuts till Allmänna reklamationsnämnden följer vi alltid nämndens rekommendation.
    Caroline Marknadschef
  • Hej!
    Jag har fått fel vara. Blev en läderrem som var 40mm, men beställde 25 mm. Vill att ni skickar en portosedel till mig, så att jag slipper att ligga ute med portot. Kundnummer 03524884. Skall jag betala in hela beloppet eller drar jag av beloppet direkt? Fakturanummer 0406369314. Med vänlig hälsning Carina Bergqvist
  • Hej,
    Vi ber om ursäkt för den felaktiga leveransen. Jag skickar ett adresserat kuvert till dig att returnera varan i. Var snäll och lägg med information om hur du vill att vi skall hantera din reklamation. Skicka ny vara, den du ursprungligen beställt eller återbetala pengarna till dig.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Hej
    Jag gjorde en beställning hos er med bl.a. cardstock papper, 2 st. Hur tänker ni när ni viker pappren och skickar i en påse?? Jag använder hela papper i min Cameo och vikta papper blir aldrig släta igen. Så korkat gjort bara för att spara på porto?? Dessutom var påsen trasig när den kom, som tur var var inget skadat.
    Hur löser ni det här?

  • Hej
    Det där låter inte alls bra.
    ​För att hjälpa dig behöver vi ha dina kontaktuppgifter. Eftersom detta är ett öppet forum är det bättre att du kontaktar kundtjänst på order@slojd-detaljer.se eller 0511-26767, så hjälper de dig.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Hej!
    En skruvdragare jag köpte i våras fungerar inte längre. Hur gör jag?
    MVH Pernilla Skarfält (Nordmarkens skola)
  • Hej
    Du kan läsa i våra köpvillkor om hur du gör för att reklamera en vara. Behöver du hjälp kan du alltid ringa kundtjänst på tel 0511-26767 eller maila till order@slojd-detaljer.se
    Mvh Marianne
    Marianne Kommunikatör