Hur kan jag rama in min målarduk?

Hej! Jag har börjat måla akryl på målardukar (uppspänd canvas). Det hade varit kul att rama in målardukarna. Funkar era ramlister till det?
Sofie

Kommentarer

  • Hej, Sofie
    Vi har två ramlister som troligtvis skulle fungera. Det som styr detta är "djupet" eller tjockleken på din målarduk. Den vanliga tjockleken är cirka 20 mm och då kan du använda denna ramlist eller denna variant.. I denna beskrivning visar vi hur du räknar ut mått och tillsågning. Lycka till!
    Madeleine Kreatör