Kan man limma ihop Polyesterband?

Hej,
Tänkte köpa erat polyesterband till att använda som dragband på mitt kapell. Ska ha dit en stropp i ena änden och fästa den runt en stång i andra änden. Funkar det att limma ihop polyesterbandet med er limpistol 7-55w och era limstavar?
Eller är det enda alternativet att sy ihop för hållbarheten?
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Att sy ihop polyesterbandet måste bli mycket mer hållbart än en limfog. Om du ändå skulle vilja limma, tycker jag att du skall använda ett kontaktlim.
    Madeleine Kreatör