Plåt för magnettavla?

Hej!

Jag skulle vilja konstruera en magnettavla med låg profil, men som vanliga köksmagneter ändå fäster på utan problem. Vi vill kunna sätta upp inköpslistor och diverse souvenirmagneter på kylskåpsdörren, men eftersom vårt nya kök har integrerad kyl och frys så är det inte möjligt.

Tavlan är dock tänkt att monteras på den träbeklädnad som kylen har idag, så den måste bli ganska smal. Efter vad jag läst om magnetisk färg så verkar inte det vara ett lika bra alternativ som en faktisk plåt, så jag undrar vilka av era plåtbitar som går att fästa magneter på? Vilken skulle fungera bäst?

Jag funderar på rostfri plåt (2730-0000) eller kallvalsad plåt (2727-2006), men ni kanske har ett bättre förslag?