Är "Plastic canvas" böjbar?

Hej. jag har några små frågor om den varan. Är den böjbar? och hur tjock är själva nätet( tråden) och hur stora är rutorna.

Ska göra en väska med parcordsnöre och har fått att det finns ett plastnät som ska funka till det.

MVH Sara
Sara Flykt

Kommentarer

  • Hej, Sara
    Plastic canvas är ett böjbart plastnät skulle man kunna säga. Hålen är knappt 2,5 mm stora, så 2 mm tjock tråd är det grövsta du kan använda. Här hittar du ett bra alternativ. Om du vill använda ett mjukt garn, så fungerar det ju med grövre, då de formar sig efter rutorna. Jag har sett på nätet att kreatörer använder detta när till att göra väskor med, så du är på rätt "spår".
    Madeleine Kreatör