Peddigrotting

Hej!
Jag har gjort en brödkorg av Peddigrotting o undrar vilken lack som är bäst att använda?
Harriet

Kommentarer

  • Hej, Harriet
    Vi har inget lack som är "livsmedelsäkert", alltså som kan komma i kontakt med mat. Det är inte nödvändigt att lacka rottingen, men man kan lägga på en paraffinolja, som ett skydd och för att få en lite djupare färg på rottingen. Denna olja funkar fint till ytor som skall komma i kontakt med livsmedel.
    Madeleine Kreatör